27 Ocak 2011 Perşembe

Özlü-Yorum

 Size bir kitap tanıtmak istiyorum. Bir şiir kitabı. Adı: 
 Özlü-Yorum. Şairi :M.Emin Dinççağ.  Emin Dinççağ
 İzmir doğumlu bir doktor. Hacettepe Üniversitesi
 Samsun Tıp Fakültesinden mezun olup Elazığ, Havza ve Samsun'da yıllarca görev yapan bir İç Hastalıkları ve Halk Sağlığı Uzmanı. Ama aynı zamanda şiire, karikatüre ilgi duyan, ilk parasını Gırgır dergisine karikatür çizerek kazanan, sanatçı kimliğini 'amatör' olarak nitelese de Nazlandım ve Tadında'dan sonra üçüncü kitabını çıkaran çok yönlü bir kişi; sevdiğim, saydığım bir dost... Dinççağ'a göre şiir, özlü bir yorum. "Tüm duyguları, heyecanları, arzuları, istekleri, beklentileri, acıları, hasreti, kısaca yaşamı birkaç cümle ile özene bezene yorumlamak..." Böyle yazmış kitabının önsözünde Emin Dinççağ ve eklemiş: "Kelime oyunu yaparak çarpıcı bir isim bulmak gibi bir arzu da oluyor elbette. Onun için ÖZLÜ-YORUM koydum bu kitabın adını. Özlediklerimiz yaşamın amacıdır!" Gerçekten de yaşama dair, özlemlerimize dair birbirinden güzel dizelerle dolu Özlü-Yorum. İçinden bir dörtlüğü sizinle paylaşıyor ve bu şiirleri mutlaka okumanızı öneriyorum.
        Karanfili yerden aldım
        düşmeyi hak etmiyor
        karanfil yere düşse de
        mücadele bitmiyor.
                                   d.m.emin@tnn.net