4 Haziran 2012 Pazartesi

CHP Samsun İl Başkanı Mehmet Atalay olmuş...

Dün Cumhuriyet Halk Partisi'nin Samsun İl Kongresi yapıldı. Gazetelerden öğrendiğime göre 34'üncüsü gerçekleştirilen ve iki listenin çekiştiği kongrede Mehmet Atalay rakibi Kemal Zeybek'i otuz dört oy farkıyla yenilgiye uğratarak partinin yeni il başkanı olmuş.
Mehmet Atalay da Kemal Zeybek de CHP'lilerin ve Samsunlular'ın aşina olduğu isimler. Zaten bilinmeyen, yeni bir ismin kongrelerde, seçimlerde boy göstermesi pek alışılmış bir durum değil. Fotokopi makinesinden çıkmış gibi yıllardır aynı isimler gider gelir... kah il başkanlığına kah belediye başkanlığına kah milletvekili aday adaylığına kısmetleri varsa da milletvekili adaylığına aday olurlar. En şanslı 2 kişi de listenin ilk iki sırasına yerleşir ve seçilip milletvekili olur... zira CHP'nin Samsun'dan milletvekili çıkarma potansiyeli ancak 2'dir! Ne eksik ne fazla sadece 2... tenkit ediyormuşum gibi görünse de bu cümleler aslında ben bu isimleri kutluyorum sabır, sebat ve ısrarlarından dolayı... Gerçekten!  Örneğin Mehmet Atalay. Facebook'ta da paylaştığı siyasi özgeçmişine bir göz atalım:
2002 genel seçimlerinde CHP Samsun milletvekili aday adayı,
2007 genel seçimlerinde CHP Samsun 4. sıra milletvekili adayı,
2009 yerel seçimlerinde CHP Samsun büyükşehir belediye başkan adayı
2011 genel seçimlerinde de 7. sıradan milletvekili adayı olmuş; ancak bu kez sıralamadaki yerini beğenmeyerek adaylıktan çekilmiş...
Ama bakın sonuçta ne olmuş? Milletvekili aday adaylığından başlayan 10 yıllık mücadelenin sonucunda milletvekili ya da büyükşehir belediye başkanı olamasa da partisinin her kademesinde hizmet etmenin bir onur olacağını göstererek il başkanı olmuş Mehmet Atalay... hayırlı uğurlu olsun.  Tam sabreden derviş misali! Kim bilir belki bu sabır onu başka yerlere taşır (bana sorarsanız taşımaz ama hani belki dedik ya) örnekleriyle sabit olduğu gibi ve il başkanlığından sonra milletvekilliği yolu da açılır Sayın Mehmet Atalay'a...
Kemal Zeybek'e gelince: Partiyle ilişkisi 90'lı yıllara dayansa da adaylığı henüz yeni. İlk kez 2011 genel seçimlerinde aday olmuş ama doğrusu sıkı bir başlangıçla! 3. sıradan... ama dedim ya CHP'nin Samsun'dan milletvekili çıkarma kapasitesi 2 olduğu için ne yazık ki sonuç hüsran!!!
Yalnız Kemal Zeybek'i kutlamak lazım gerçekten de. Zira Mehmet Atalay 2011 genel seçimlerinde sıralamadaki yerini beğenmeyip (eminim kendine göre haklı nedenleri vardır) adaylıktan çekilirken ve hatta gazetelere yansıyan haberlere göre "Listeye hiç konulmasaydım anlayışla karşılardım" derken Kemal Zeybek, dün yapılan kongrede "Yıllardır hem madden hem de manen büyük emek harcadım. 2011 seçimlerinde 3. sıraya koyulduğumda gösterdiğim çabanın önemi yok, aynı çabayı 9. sırada da olsaydım yapardım" demiş...
Bakalım bundan sonra rüzgar nerden esecek? Samsun'un fotokopi makinesinden çıkmış gibi gidip gelen aday listesi değişmese de rüzgarın nerden eseceğini tahmin etmek için gerçekten çok erken. Zira bana sorarsanız önce bir Cumhuriyet Halk Partisi'ni izleyelim sonra Samsun teşkilatının payına ne düşecek onu bekleyelim...